Autor: Zoran Strika - strika@021.rs/ Foto: Štrand - Novi

Novi Sad
02.09.2016.
10:30 > 10:26
Nagla komercijalizacija Štranda privukla je pažnju većine Novosađana, a najviše starosedalaca ovog kupališta.

Komentari 116

  • Deran

    05.09.2016 11:05
    VOLIM NAŠ NOVI SAD NAJVIŠE NA SVETU!!!
    Svaka čast svima na svom mišljenju i volji da kucka ovde.
    Moj predlog svima je da započetak svako od nas počisti i pokosi ispred i u svojoj kući, pa ćemo svi lepo steći naviku da budemo brižni ka onom što imamo zajedničko (npr Štrand)
  • nsss

    05.09.2016 08:23
    nss
    ceo grad nam je postao vasar...malo malo tezge ispred gradske kuce,na bini drece kafanske plasticne pevaljke...gde god neki bahati maloumnik naumi ogradi sebi prostor i zida i radi sta hoce.....ali trazili ste i birali pa gledajte
  • Novosadista

    05.09.2016 00:09
    Zar upravo ovi što sede na stolicama, izležavaju na krevetima ne prave od Štranda šabački vašar.Nisam ni znao da se sve to može zakupiti i doneti svoje ležaljke pa taj prostor prisvojiti i napraviti od toga svoj privatni prostor..Još koju krpicu izneti na te stolice i eto vašara.
  • N.SAD

    04.09.2016 19:32
    Pogledati samo slike pa videti ko je uzurpirao Štrand i ko se žali.Svi ti stariji ljudi koji su doneli nameštaj iz stana da su pola tog vremena što provode na Štrandu radili nešto mogli su do sada sebi kupiti vikendicu kraj Dunava i ne smetati omladini.Da im je dozvoliti tu bi parkirali i svoja auta.
  • N.SAD

    04.09.2016 18:59
    fekalije
    Lično retko idem na Štrand jer izbegavam gužve i nadobudne štrandaroše koji misle da im je to deda kupio i da samo oni imaju pravo da tu budu i nisu mrdnuli prstom u svom životu da im se život popravi na bolje.Idem na druge plaže gde je manja gužva, gde mogu ,,raspaliti'' roštilj mada se ja i deca nikad ne kupamo u Dunavu jer to je naj veće kanalizacija Evrope.,,Stare'' Novosađane razumem jer ipak su to bečke fekalije.
  • tata

    04.09.2016 18:04
    Vojvodina nije bila 500 godina pod Turcima. Don't worry, sad to nadoknadjujemo.
  • milanm

    04.09.2016 14:12
    @bob rock
    druze, nije tebi lako. ko ti je drmao kavez? sto si tako nervozan, agresivan? ili sam pogodio bas gde treba? bas si se lepo pronasao u mom pisanju. bas o takvima sam i pisao, a vidjam ih po ceo dan po gradu, nadrndani, drski, agresivni. guraju se, laktaju, psuju sve zivo i mrtvo. sto pucaju jedni na druge u sred bela dana na tom istom strandu.
    kakva bre 89, kakav cvarkov, u kom si ti tripu? menjanje teza i relativizacija i uvrede u nedostatku argumenata. i koga to vredjas i prozivas lezilebovicem? i vredjas neciju struku,zanimanje i posao? odmah licne uvrede. i otkud ti pravo da bilo koga teras bilo gde? da idem na selo, posto ono ocito iz tebe nije. cuj ti megolamaniju, milion stanovnika, od kojih ce pola biti krimosi i socijalni slucajevi, sto nam se sad vec i desava. ta prica i seljacenje moze da prodje u bg, ovde bogami ne. pola drustva mi se zbog takvih iselilo napolje, a imam 30 god tek, sta ce tek biti, boze sacuvaj.
    tipican primer malogradjanskog kompleksa, ne mozes ti ns ocima da vidis ocigledno,cim toliko pljujes po istom. preslikana situacija kao u bg, nazalost, umesto gradjanske kulture i kosmopolitizma namece nam se malogradjanska. i to nema veze uopste sa brojem stanovnika, vec sa ljudima i njihovim nacinom razmisljanja.
    mozes imati grad od milion stanovnika koji je svejedno "selendra", kako ti kazes. i sad eto, ode cela prica na vredjanje i prepucavanje. aj uzdravlje, i manje nervoze, nije dobro za zdravlje.
  • XXX

    04.09.2016 11:07
    PREDLOG
    Procitah oko 80% komentara.Neki su bas promasili temu.
    Srand treba da bude kupaliste za SVE! ALI..kada dolazis nekome u kucu,normalno je da se prilagodis njegovim pravilima.
    Na Strandu bi MORALA biti VELIKA tabla sa uputstvima o ponasanju,tj,sta se NE SME na Strandu. Naravno kada bi prekrsioci ODMAH placali KAZNE za kaku,piskenje, bacanje djubreta itd.verujte brzo bi bi se stvari promenile.
    Inace MUZIKA na STRANDU i DERANJE u MIKROFON i RAZGLAS prilikom sportkih priredbi..,celodnevno i nocno urlanje i udaranje BASOVA u bubnu opnu,podizanje nervoze i krvnog pritiska kao i neprospavane noci koje traju 3 meseca..,osecaju i svi uz Dunav. Liman 1,2,3, i 4 pa i obala Sr. Kamenice cuju muziku kao da im je u sobi.
    PITAM SE,a vi kazite,JEL TO MORAAA TAAAKO GLASNO????.Kako li je tek cuju posetioci Stranda?
    MOLIM za dobrobit svakog coveka,mladog i starog kao i posebno dece da nema nikakve muzike ni buke na STRANDU. To MORA biti OAZA MIRA za ODMOR preko leta koje i onako kratko traje.Tu je preko i DOM za STARA i bolesna LICA.Stavrno nema smisla ovo sta se sada desava! Trazite misljenje psihijatara: kako glasna i agresivna muzika utice na zdravlje i ponasanje coveka(kao i zivotinje). JEL MOGUCE DA TO NADLEZNE UOPSTE NIJE BRIGA ??Jel Vazno samo to sto restorandzija placa pa zahteva muziku glasnu i nesnosnu???
    Mora postojati bar jedan traktor koji iza sebe vuce konstrukciju nalik VELIKIM GRABLJAMA koji bar 2 puta nedeljno uvece skuplja sve pobacano.MOLIM ZA NOCNI MIR.Noc je za spavanje!
  • BobRock

    04.09.2016 10:21
    Odgovor urbanisti
    Selendra je pežorativni naziv za mesto koje ima malogradjanski karakter. Sva naseljena mesta koje smatraju sebe mnogo većim nego što jesu su selendre. Štrand je plaža na Dunavu, ništa posebno sem u glavama kompleksaša iz NS kod kojih sve iz doba automonije miriše a sve posle 89. smrdi. Čvarkov tip, bukvalno. Grad treba da se uvećava, to se zove razvoj, najbitnija ljudska osobina.
    Samo svinje žele da stvari ostanu iste u šumi. Ja bi voleo da NS ima 1M ljudi, da dobije metro liniju, mali aerodrom i da buseve zamene tramvaji. Da se pored Štranda naprave još 2-3 plaže i da kanalizacija ima prečišćavanje u gradu i uzvodno da voda ima bar II klasu. A ti urbanisto idi na salaš ili planinsku kuću, smaraj sebe i okolinu i žderi mesne preradjevine i pij alkohol i zovi to životom. Dokle će više "opinion maker-i" da budu lezilebovići?!
  • milanm

    04.09.2016 08:40
    opet isto
    a ko je spominjao dodjose i starosedeoce? svi smo ovde odnekud dosli. izgleda da se neki osetise prozvanim cim besno reaguju, opet neka agresija i vredjanje cim neko iskaze svoje misljenje. netrpeljivost prema razlicitostima. vidim da se spominju "selendre" i to najcesce od onih koji su iz istih potekli. a sta fali selu? to ispade najpogrdnija rec u srpskom jeziku. stvarno mi nije jasno zasto. a pogotovo mi nije jasno zasto se svi iz petnih zila trude da nam pojasne "sta je to grad" i kad je novi sad postao "grad", i da niceg nije bilo pre nego sto su oni dosli.
    moto grada je "grad po meri coveka" i to je vazilo do 300 000 (to su gradovi idealne velicine, kazem to kao urbanista), sve preko toga je prenaseljenost koja vuce gomilu problema sa sobom koje vidjamo svaki dan, a strand je samo delic te slagalice. a plate ce naravno biti 200e dok god bude velika ponuda nezaposlene radne snage na trzistu-opet rezultat prenaseljenosti. zakon ponude i potraznje, cega ima mnogo, to je jeftino.
    kao kad bi se odselio na selo i solio pamet mestanima kako je grad bolji od sela i kako niceg nije bilo pre nego sto si bas ti "odabran" u njega krocio. pa kakvu reakciju onda ocekujete? prilagodjavas se sredini gde god otisao, a ne podredjujes nju sebi. otud i svi ti animoziteti, i bice ih jos vise. akcija-reakcija, prosto i jednostavno. kako se odnosis prema okolini, tako ce ona prema tebi, ako nipodastavas, vredjas i omalovazavas, ne ocekuj cvece i bombonjere.
  • Телеп

    04.09.2016 01:20
    @milanm
    Није овде реч да неко неће да постане Новосађанин и да не поштује оно што су неке раније генерације створиле. Управо супротно. Питање је шта то значи постати Новосађанин? Ко је компетентан да то одреди?
    Новосађани су сви који живе у овом граду. И они који су дошли и долазе, нису дошли само да би се прилагођавали, већ и да би унапредили овај град и дали му неке нове тонове и квалитете.
    Сигуран сам да је и у време Милетића и осталих дошљака из предходних генерација који су кроз историју мењали овај град, било неких конзеравтивних старих седелаца који су били против тих промена.
  • dzo

    03.09.2016 23:42
    kakav crni sabac, ovo je ciganmala sve sa fekalnim dunavom u koji isti pustaju decu, pa nisu vam ovo 70-te kad nije bilo pesticida i fabrika uzvodno
  • Marta

    03.09.2016 22:36
    Pa dobro
    ...majku mu da li ste normalni! Znaci oko svega cete se deliti na dodjose i starosedeoce.
    Pa da li i jednima i drugima odgovara djubre na strandu? Rekla bih ne.
    Umesto da jednom zajedno nesto uradite za svoj grad, ne! Samo da se prozivate.
    Isti ste vala i jedni i drugi.
    Da dopunim...
    Pre tri nedelje, dve devojcice oko 5 godina se igraju u blizini mene i deteta, na pesku.
    Jedna se pozali majci kako joj se piski, a mama ni 5 ni 6 pa cucni tu i piski.
    Gledam i ne verujem... Posred tudjih peskira, i torbi.
    A gle cuda, mama razvlaci sve po novosadski.
  • BobRock

    03.09.2016 21:46
    Žasu
    Kakav dokon narod!!! Samo pričaju o prežderavanju kiflama, miru i tišini da se jadni odmore od svog (ne)rada. Ja mogu da odem tamo od 9h do 11h jednom u mesec dana kada mi privatan posao dozvoli. Ženi sam kupio bajs da vozi dete posle posla (takodje njen privatan) i mukica od umora nije uspela ni jednom jer i kao vlasnica radi i subotom. Novi Sad je grad od pre 15god od kada je prebacio 300K ljudi pre toga je bio umišljena selendra sa juga AU. Sirotinjo, radi nešto, ne svadjaj se da li da legneš na pesak ili u ležaljku kafića. Leto je radno kao i ostala doba minus 10-15dana odmora. Ajd sad tovarite kako se jadni ubijate od posla za 200eur
  • Brus Vilis

    03.09.2016 21:41
    Ko zna koji put prepucavanje o dodjošima. Ne mrzi me, objasniću još jednom, Novosadjani ne mrze samo zbog toga što je neko odnekud došao, već što se nije prilagodio. Štaviše, taj neko se svim silama trudi da se ostali prilagode njemu. To nije slučaj kad takav čovek ode na primer u Nemačku. Tada poštuje njihove običaje, ponašanje i vrednosti. Ne trudi se da nametne svoje zakone, ne veliča zločince i ne širi medjunacionalnu netrpeljivost. Pravoslavac sam. Imam kuma Madjara. Nek mi objasne novokomponovani dodjoši zašto je to loše i zbog čega bi trebalo njih da volim više? Kažite zašto moram da poskakujem od sreće kad baja stavi šaku na uvo i počne da zavija o bosanskim brdima, kad prosto obožavam zvuk tambure i stihove o salašima? Zbog čega da menjam poeziju Mike Antića političkim sranjima Dobrice Ćosića? To su jednostana pitanja, kao i ovo: Šta ćeš ovde ako ti se ne svidjamo mi i naš način života?
  • Novosađanin

    03.09.2016 21:11
    Ako oni imadu zavičaj, imamo ga i mi. Naš zavičaj j Novi Sad, a to je Štrand, Detelinara, Limani, Telep, Oficirac, Đava, i još mnogo toga što bismo želeli da sačuvamo da služi za stanovanje, slobodno vreme, uživanje, a ne samo za gomilanje novca i đubreta!
  • V.St.

    03.09.2016 18:02
    JEZA
    Slucajno procitah ovaj clanak, posle dva komentara, namerno procitah sve. I prodje me jeza.Od cega, od zla u ljudima. U Novom Sadu sam bila dva puta u zivotu, do ovog momenta imala predrasudu da u njemu zive divni, tolerantni ljudi...Posle "upoznavanja" sa gradjanima NS, preko ovih komentara, ne znam sta da mislim, ali cu da pitam -odakle su dosli preci starosedeoca, iz Beca, Pariza, Budimpeste?Naravno da nisu, dosli kad koji iz juznih gudura, prestravljeni od Turaka i Arnauta, proterali neke zle Austrougare, prisvojili njihov zivot, a njihovi naslednici naslednici starosedeoci ne bi da iko vise dodje.Takvi smo mi Srbi, mrzimo jedni druge, svoje zanimanje poistovecujemo sa gradom u kom zivimo.Na zalost, i Beograd ima svoje pradedovice, koji bez srama mrze, jer nemaju drugo sta da rade. Dekadencija je unistila mnogo vece i znacajnije narode, nego sto su Novosadjani i Beogradjani.Srecno vam bilo kupanje, opasniji ste od dunavskih bakterija.
  • Urke

    03.09.2016 17:07
    prljav i uništen
    Baš čudno da se grad koji vodi ovakva gradska vlast i takav gradonačelnik pretvorio u vašar. Evo sam u šoku !
  • milanm

    03.09.2016 16:55
    @vita
    opet zamena teza. a sto ne bi bili ponosni na mesto u kojem smo odrasli, ko je vama kriv sto vi niste na svoje pa se stidite i snebivate. ako ne volis svoje mesto, ono iz kojeg si potekao i u kojem si odrastao, nijedno drugo ti nece biti dobro. umesto gradjanstva su nam takvi doneli malogradjanstinu, kako u ns, tako i svuda.
    i opet otrovan komentar. destruktivni ste mnogo, iz vas samo isijava neka mrznja. o koristoljublju da ne govorim, ovaj grad samo vide kao priliku za sticanje materijalnog, za laktanje i gazenje po drugima, a kafici i splavovi su valjda mesta u kojima se dokazuje ta nadmoc.
    plasio sam se ovoga, postadosmo bg 2. samo sto je bg u najbolja vremena prihvatao i pesnike, pisce, glumce koji su oplemenjivali njegov duh, a mi dobismo laktarose koji ga unistise. a trajao je par stotina godina, valja procitati istorju nekog grada pre nego sto ga posetis, ili u njemu ostanes. svako dobro.
  • ĐURA

    03.09.2016 15:38
    ŠABAČKI VAŠAR
    traje par dana,a Novosadski mnooogo duže....
  • Vita

    03.09.2016 15:36
    Pitanje za ponosne
    Da pitam sve vas "ponosne", sto se se rodili u NS ili pitaj boga gde, posto se od svuda javljate - a na sta ste to ponosni? Koja je vase zasluga u tome sto ste se negde rodili? Uradite nesto pa budite ponosni na to, a ne na mesto rodjenja.
  • milanm

    03.09.2016 13:59
    svasta
    citam komentare sa nikom telep i slicne i ne mogu da verujem. necete da budete novosadjani? ne svidja vam se "palanka" u kojoj je onaj cika na trgu sto mu golubovi sede na glavi bio gradonacelnik? iz koje je poteklo sve najnaprednije sto je ova nesrecna srbija imala, maticu, pozorista, gradsku upravu, osecaj za red i organizaciju, a ne za haos?
    pa sto ste onda navalili ovamo ako necete da budete novosadjani, ima gradova i sela skoro praznih koliko vam volja. da ste ulozili promil energije koji koristite za laktanje i guranje ovde u svojim mestima, svaki gradic bi nam bio za primer, svako selo kao u provansi. ovo je danas nazalost poprilicno mracan grad, pun agresije i negativnosti, guzvi i prostakluka na sve strane. stopa kriminala najvisa u srbiji, evropski smo rekorderi u stopi visokoobrazovanih nezaposlenih. kad se neko doseli uklapa se u sredinu u kojoj zivi a ne obrnuto, da sve to podredjuje sebi. promene ne vrede nista ako su na gore. nikad teze doci do posla u ns, od sprske atine postadosmo vojvodjanski kandahar. krimosi peru pare kroz 2000 kafica i kladzi u gradu, niko nista ne radi, svi sede po istim u sred radnog vremena. naguravaju se u centar, kolima se ide do trafike, i jos se ljute kad im neko kaze da mu se to ne svidja,zamisli.
    nije bitno ko je odakle, svi su odnekud dosli, neko kako shvataju ovaj grad i kako se u njemu ponasaju. nazalost dobar deo onih koji se doseljavaju su duboko iskompleksirani, ne vole mesto iz kojeg su dosli, a ne podnose ni novi sad.
  • Branimir

    03.09.2016 13:32
    Zvaničnici, oglasite se!
    Mislim da tema sa ovolikim brojem komentara zaslužuje da se oglasi i neko od gradskih zvaničnika. Verujem da nema potrebe da obrazlažem svoje mišljenje!













  • LOL

    03.09.2016 11:57
    Kao rodjeni novosadjanin nikada nisam mogao da razumem zasto neko ide na strand i jos placa kartu za tu skrnavu nazovi plazu. U okolini ima lepsih i cistijih sa prirodnim hladom bez buke, guzve i sa cistim peskom.
  • Perica

    03.09.2016 10:01
    kupanje
    Dosta je bilo iskrenosti gasi računala ,sad svi u vodu.Lep je dan.
  • Rasejani procesor

    03.09.2016 08:44
    Još će mi da vidimo svog šapca-lapca kad se kroz koju godinu protegne autoput Odavde do Tamo. pa i dalje. Od Mačvana nikad neće postati Lale, ali zato ćemo biti zdravo ošabačeni. Ako već nismo.
  • zoran

    03.09.2016 07:15
    strand na drini i djetinji
  • NS49

    03.09.2016 05:15
    Kao Novosađanu i Štrandarošu baš mi je drago da neko ko ovde nije odrastao voli Štrand i Dunav. Ja na primer ne mogu da uđem u Savu ili Tisu. Nešto mi mutne.
    Sećam se kad je na Štrandu bio samo onaj jedan drveni restoran na sprat odmah kod ulaza i gde je uvek bila ogromna gužva da se nije moglo ništa kupiti za jelo. Dobro je da ga je voda odnela jer nikad nisam mogo da uđem u njega.
    Sad je situacija daleko bolja ali se stvarno preteralo sa zauzimanjem peskovitog dela plaže ali i preglasnom muzikom koju pušta svaki kafić za sebe. To bi se trebalo regulisati da se ne mešaju zvukovi jer je to izgleda najveći problem.
    A istina je da priličnu buku pravimo mi lokalci, vičemo kao da nam je ovo dedovina mada nam su se i dede ovde kupale ali nisu nam ostavili u nasledstvo.
  • Koriolan/OlošNS

    03.09.2016 04:31
    Idite, deco, odavde...
    Ovaj poziv našoj deci najčešće upućuju "nevoljnici": Ako naš mlad i školovan čovek ode u inostranstvo, aktiviraju se spojeni sudovi - odmah se popunjava "kadrovima" iz Srpske, sa bijeljinskim diplomama, jurišnicima spremnim da brane Vojvodinu od Vojvođana. Nikad neću razumeti zašto toliko mrzite sve što Vojvodina jeste - a ona jeste sve ono što vi nikad niste imali u svojim zaostalim/pasivnim/nerazvijenim gudurama. Malo zahvalnosti ne bi bilo na odmet.
  • Koriolan/OlošNS

    03.09.2016 04:22
    Ja vas, kanda, znam sa Štranda
    "Znam Vas kanda i sa splava, slamen šešir lokna plava... / Neki Vas je džindžov pogan požuriv'o niz tobogan... đubre jedno... / Imali ste formu sasvim vitke kruške... Feš u struku... A duduške ko pupuške..."
    Ko bi danas ispevao nežnu, sentimentalnu pesmu posvećenu našoj najdražoj plaži? Nekad i tramvaj vozio do Štranda! Ali, što vam govorim o ljubavi, borbi za dobrobit svoje sredine, digli ste sidra iz zavičaja (izgleda da su Bosna, Ercegovina, Crna Gora ružna mesta za boravak kad svi bežite), stavili tapiju na izbeglički/raseljeni status a većina vas radi u NAŠIM javnim preduzećima. "Nevoljnici", baš ste morali da se naselite u Vojvodinu, Novi Sad (a propo, Južnije vas nisu hteli ni pod razno). Svoje uspomene ostavili ste u "zavičaju", ali zdušno pokušavate da omalovažite naše. Ja vas žalim. Niste mi dragi!
  • Oficirac punx

    03.09.2016 02:07
    Ceo grad je postao leglo seljane i primitivizma, a ovo što se dešava na štrandu je samo promil toga.
  • Boki

    03.09.2016 01:40
    Razumem brigu i skidam kapu svima koji vole da se kupaju u fekalnom hemijski i bakterioloski unakazenom Dunavu. Tu plazu treba zatvoriti i mozda pretvoriti u setaliste. Naravno treba srediti toalete ali ko ce to? Grad je ruina a vode i vodili su ga i verovatno ce ga i voditi lopovi...
  • Stari Štrandaroš

    03.09.2016 01:12
    Eee... kad se setim. Nekad se znao red kako u gradu, tako i na štrandu. Odkad dunavski vilenjak sve to potopi više reda nema.
  • Bubi

    03.09.2016 00:40
    Grozno
    Ovaj clanak je poligon za prosipanje bolesti palanke. Umesto da se fokusiraju na resavanje problema, mnostvo samo pljuje po dodjosima. Nema nama napretka, ne ne ne... Stid me je grada u kojem sam rodjena, stid me je Novosadjana koji ne vide dalje ispred svog nosa tj. stomaka. U nadi da cete da objavite i ovaj komentar, pozdravljam ljude, istina retke, koji vide sustinu problema.
  • FLiman

    02.09.2016 22:58
    nema ni strandaroskog sporta
    Setajuci se jedan jedini put ove godine po Strandu, shvatih da zbog poplave lezaljki na plazi, vise nema mesta za igranje tenisa glavom. Nisam licno to igrao, ali ceo svoj zivot odlazeci na Strand sam fenomen te igre i picigen vezivao za Strand. I to je nestalo. Tek tako.
    A prljavstina od i okolo tih silnih kafica...Uzas.
    Jako sam se lose osecao na mestu gde sam ceo zivot sa radoscu boravio.
    I ne smatram da sam zatucan novosadjanin, tradicionalista ili kako god neko nazivao ljude kojima se ne svidja ovo cega smo danas svedoci na Strandu (i sire). Niko ovde nije protiv promena, protiv napretka. Haos i stihija je ovde problem. S tim ne mogu da se pomirim!
  • nasumice

    02.09.2016 22:40
    Spasioci ne treba da čiste plažu, oni treba da dežuraju i spasavaju ljude koji se dave.
    Od toliko plaža, ljudima je sve tesno. Grad nikada nije hteo makar malo da uloži u Oficirac, Bećarac... I naravno da se širi "komercijalni sadržaj". U gradu ima mladih ljudi koji traže zabavu, a Štrand traži pare da bi mogao da bude finansijski održiv.
  • Potomak

    02.09.2016 22:09
    Za mene će štrand uvek biti ono što ipak zaista jeste, mesto na kom su Mađari ili mađarski fasšisti (meni je to prilično svejedno) ubili mog dedu i babu i deda strica i njegovu ženu. Ni moj otac ni majka ni ja nikad se tu nismo kupali. Eto to je za mene štrand.
  • laloš

    02.09.2016 21:16
    nema
    Nema novosadjana, nema Novog Sada, ne može biti ni Štranda.
  • Oi!

    02.09.2016 21:14
    Мој Нови Саде види шта ти раде
    Највеће "Звезде Гранда" су са Штранда!!
  • Marko

    02.09.2016 21:13
    @Telep

    Kako sam i mislio, slabo si šta razumeo od onog što sam napisao.

    Upravo sam i naveo kao primer ljude koji nisu starosedeoci, a izuzetno su uspešni u svom poslu. Njima Novi Sad nije nikada, niti će okrenuti leđa.

    Dovoljno sam mator da se sećam gradnje Limana i Novog naselja. Danas verovatno urbanistički najbolje rešenih delova grada. Nije upitan dakle razvoj, pitanje je kakav i po koju cenu.

    Razumem ja da bi ti povoljno sa Novog bulevara na Telepu u Centar, ali nema mesta. Razumi to. Kao i da razvoj nije Budva na Štrandu, a Trokadero u Laze Telečkog.

    Obiđi malo sveta.

  • Johan

    02.09.2016 20:26
    Ajd i ja da dodam
    Na STRAND ne idem prekodana a nocom nekad nesto pojedem tamo. Idem na more na koje vi ne idete i to bas zato sto vi ne idete tamo. Kad vas budem tamo naso necu vise ici. Ove godine mi niste dali da otputujem iz vase Srbije jerbo se spremate za rat u Bosni valjda ili da nebi prico u evropi kako mi je fino u Srbiji i Novome Sadu evropejci novosadski. Zelim vam sve najgore bas ko i vi meni.
  • Branimir

    02.09.2016 19:48
    Besmislena "politizacija"
    Da li zaista nismo u stanju da izbegnemo "politizovanje" svake teme pa i ove o Štrandu, Štrand je, pre svega plaža, ali sa tradicijom dužom od jednog veka, sa nekom svojom istorijom, plaža na kojoj se Novosadjanji odmaraju i relaksiraju (ili bi bar trebalo da je tako).
    Mislim da ovih nekoliko činjenica obavezuju Upravu grada da se ozbiljnije pozabave ovom kompleksnom tematikom, uključujući i perspektivu razvoja Štranda i svih ostalih potencijalnih rekreacionih lokaliteta pored Dunava.
    U odnosu na "Beograd na vodi" ovo je uistinu minijaturan zalogaj!
  • Miroslav

    02.09.2016 19:43
    Šodroš
    Šteta što pare koje su uložene u štrand nisu uložene u Šodroš,Imali bi novosadsku Adu Ciganliju i koliko je meni poznato za Adu Ciganliju se ulaz ne naplaćuje
  • nn

    02.09.2016 18:54
    Pravda za Štrandaroše. Štrand Štrandarošima. Bačka Bačvanima. Vojvodina Vojvođanima. Srbija Srbima. Evropa Evropljanima.
  • Inspektor Višekruna

    02.09.2016 18:39
    NE
    Ne vređajte šabački vašar.
  • NS

    02.09.2016 18:28
    Aleksandra Pavlović
    POšto toliko voliš NS, pazi se, jedna Aleksandra iz Šapca je rođena tako, jer joj je majka studirala ovde, srela momka austro-ugarskog vaspitanja i obrazovanja i, ode u Šabac.... Ko razume, shvati će!
  • NS

    02.09.2016 18:17
    Uzas sta su napravili od Stranda....
  • Телеп

    02.09.2016 18:13
    @Marko
    Шпановићка, Јокић, Болић, Калинић, Радоњић, .... све сами староседеоци. Више од половине, ако не и већина најуспешнијих спортиста из Новог Сада, а слична ситуаицја је и у другим сферама: од науке, преко привреде до уметности, нису аустроугарски Срби.
    Убрзан урабистички развој Новог Сада почиње од 60-их година. Пре тога је то била варош од испод 100 хиљада становника. Нешто као данашњи Шабац. То је чињеница. Што се тиче европских и светских градова, обишао сам их бар 20-ак тако да сам сасвим кометентан када кажем да НС не заостаје пуно за градовима сличне величине. У нечему је чак и бољи, а то препознају и странци који у све већој мери долазе и бораве у Новом Саду.
  • Sale NS

    02.09.2016 18:05
    Brzo rešenje
    Dovoljno je samo izbaciti sve kafiće, bašte, suncobrane,mekike i girice sa centralnog travnjaka i centralne obale. Neka plato i podmostje budu ugostiteljska zona, a centralni deo OSTAVITE KUPAČIMA i građanima. Nekada se Štrand zatvarao u 21h, noću se čistilo i zalivala trava. Sutradan je sve blistalo i nije se prljalo ni 10% od ovoga sada (nisu postojale flaše, igle, ulošci, prezervativi...fuj bljak), oko kabina smrdi gore nego u toaletima. Sve to ostavlja napredna omladina koja banči do ujutru !

    P.S. AJMO SADA MINUSI !
  • Lala

    02.09.2016 18:04
    Iz svih ovih komentara bih izdvojio...
    Realno je da treba nekakav kompromis naći u vezi Štranda, u smislu da se to malo bolje uredi, da se komercijala i "stari duh" nađu u harmoniji.
    Zatim bih se osvrnuo na centar grada...realno je da ne možete zabraniti rad u.o. do ponoci ili ako sam dobro informisan do jedan sat iza ponoći...prosto stanovati u strogom centru ima svoje mane, a dakako i prednosti...ne znam da li je u jednom, recimo Nju Jorku zabranjen rad od ponoći. Postoji periferija koja treba da odiše tišinom.
    I naravno studenti...to je toliko uzelo maha. Svi su povezani kao sitna crevca. Samo pogledajte strukturu profesora, docenta, asistenata, dobar deo njih je iz bih...svi oni vuku jedni druge i drze se zajedno(uvek profesor bira ko će da ga nasledi), što i poštujem i treba da iskoriste...ali mi smo blesavi, jer ih poistovećujemo sa našim državljanima, a oni to nisu, oni i dalje imaju pasoš BiH. Gde su boravišne dozvole, radne dozvole i sl. To je već problem u našem državnom vrhu i njihovim političkim idejama!
    P.S. koliko mi je poznato državljani Crne Gore plaćaju školarinu kao stranci. (iako ne menja činjenicu da su takođe vezani kao sitna crevca)
  • Spasenija Babović

    02.09.2016 17:43
    @Milentije
    Da, ja sam jedna od njih! Radim preko studenjaka na crno... ne plaćam školarinu ... i ne osećam se kao u inostranstvu jer ovo je moja zemlja, ja sam Srpkinja iz Bosne ...uživam u svim blagodetima ovog grada....da se nađemo negde Milentije da kažeš uživo šta imaš protiv ako smeš!!!
  • Aleksadra Pavlovic

    02.09.2016 17:34
    Gospodine Mrnustik,

    Prvo, nadam se da cete procitati ovaj komentar.
    Kao sapcanka, toplo Vas pozivam da ovog septembra posetite Sabac i sabacki vasar. Zaista mi je zao sto se poredi u toliko negativnom kontekstu, zato sto Opstina Sabac u okviru zabavnog programa za mlade organizuje i brojne kulturne aktivnosti za gradjanstvo. To je dogadjaj koji siri ljubav, gde ljudi ulicama setaju srecni i nasmejani, i retka prilika da se zabave svi od 7 do 77 godina, nesto nauce i uzivaju u ovom prelepo uredjenom gradu.
    Da ste posetili ovaj dogadjaj prethodnih godina, sigurna sam da ne biste tako komentarisali.
    Da li je Strand "izgubio svoju sliku" ili ne to Vi najbolje znate, ali svakako nije razlog da u negativnom kontekstu pominjene dogadjaj na koji su svi sapcani ponosni.

    Srdacno,
    AP
  • Brus Vilis

    02.09.2016 17:19
    @Kosmonaut
    Ne znam ni sijalicu u faru da zamenim ;)
  • JA

    02.09.2016 17:11
    Moj prilog diskusiji
    Nije potrebno diskutovati ko je dodjos a ko nije. Verujem da sve posetioce Stranda iritira buka i dodjose i starosedeoce.. Vlasnici dva, da ih nazovemo, kafica a mozda su to i urbanizovane kafane pustaju nesto sto bas i ne moe da se nazove muzika. Ne mogu da recima opisem koja je to buka i atak na usi. Te dve muzike su na maloj razdaljini pa posetioce, bez obzira na uzrast, za kratko vreme pocinje da boli glava. Na tu buku treba dodati i Strandoski razglas koji je razglas u pravom smislu te reci i koji emitije danima i danima istu muziku. Valjda imaju 2 CD-a pa njih vrte ukrug do 18h. Pored te zastarele muzike, kako se jada jedan posetilac Stranda, jos bezbroj puta emituju neku pesmicu valjda posvecenu posetiocima Stranda a za koju jos nismo utvrdili da li je debilniji tekst ili muzika. Ta tri pomenuta izvora nekakve muzike se takmice ko ce pre da svakom posetiocu Stranda ostete slusne zivce. Proci imedju ta tri izvora buke je podvig a provesti neko vreme sedeci na tom prostoru je trostruki podvig. Nije vise Strand najlepsa plaza na Dunavu jer smo ga mi posetioci zaprljali. Svoje smece ostavljamo tamo gde smo sedeli ne ne vodeci racuna da li su to opusci, najlon kese ili staklene flase. Ponasamo se kao da je posle nas potop. Ne vodimo racuna o kucnom redu. Fudbal, odbojka, badgminton se igra gde god nam padne na pamet iako postoji odredjen prostor za to. Bacanje frizbija prednjaci. Bahati smo i glasni. Ne vodimo racuna ni o kome i ni o cemu. Treba biti i ostati - fin.
  • marko

    02.09.2016 17:04
    @ex chapman

    Ti stvarno misliš da je Novi Sad do preključe bio varošica od 10 hiljada stanovnika. Da olimpijci, uspešne firme FTN i ceo univerzitet sa vrednostima koje stvara nastali u poslednjih 10 godina.

    Naravno da se grad razvija i treba da se razvija u svakom smislu. Ali nemoj molim te mešati babe i žabe. Sjajne studente, sportiste, festivale, duh grada i prepoznatljivu arhitekturu sa navalom primitivizma i korupcije. Te vrednosti koje spominjaš su u direktnoj koliziji sa "razvojem".

    Ne znam odakle bi počeo pa da razumeš... Novi tržni centar na Spensu je uništio tek renovirani atletski poligon na kom je Španovićka nastala. KK Vojvodina se ugasila kroz koju su prošli jedan Jokić, Kalinić, Radonjić, Gurović, Bolić. Soliter kod pošte urušava dugogodišnji koncept da se Trg galerija konačno formira kao jedna umetnička celina. Dobićemo 5 aveniju tamo gde joj nije mesto.

    Takože, ako nisi do sada, prošetaj nekom evropskom metropolom, da vidiš kako izgledaju lokali i pabovi u centru i koji koncept je predviđen za njih.
  • Begečka nana

    02.09.2016 16:59
    @Alfa
    "Od 2005. godine se niko nije udavio na Štrandu,.." Pa, naravno da se niko ni ne može udaviti kad su bove postavljene do kolena. Sad će oni što nisu starosedeoci reći da tako i treba, jer dođoši nisu navikli na duboke reke, samo plitke i brze, pa se ovako osećaju kao kod kuće. Neko će se setiti da su nekada na Štrandu postojali i razni rekviziti na vodi (postavljeni malo dublje), kao i tobogan sa kojeg si klizio u vodu, onda otplivaš na obalu, pa ponovo... ni tad se nismo davili, samo smo mogli normalno da plivamo u Dunavu.
    Sva sreća, pa se. što bi rekao @TELP, grad razvija, pa sadašnje stanje Štranda smarta razvijanjem u odnosu na pre 15-20 godina. A sva sreća i da se ostali evropski gradovi ne razvijaju, samo je Novi Sad oličenje kako razvoj treba da izgleda.
    A što se tiče kabina - i ne treba svako da ih ima. Oni koji ih imaju, koriste ih godinama, hvala Bogu, pa nas dođoši ovde još nisu potisnuli.
  • Mali Bajaga Odođoš

    02.09.2016 16:37
    Gore-dole
    "Godine prolaze nervoznim korakom
    godine prolaze mi stojimo
    jesmo li sretniji i jesmo pametniji?
    godine prolaze mi gledamo..."
    Neke stvari prete da postanu deo istorije, kao "novosadski purgeri".
    Strašan je ovaj otpor promenama u komentarima, nema ovde mladih, samo krntije od ljudi( i ja nisam u cvetu zrelog doba) daju sebi na značaju.
    Niko ne pita žabe kad se bara suši...
    Novosađani, progledajte, pedigre vam se ne slaže sa bojama promena...
    Voda u ušima, eyes wide shut, imate li dušu i entuzijazam?- ubili ga ovi sa DNA, pa n'umete da se izborite. Za pobedu treba nešto više od tastature. ..
    Nije teško biti fin, teško je biti realan
  • Милентије

    02.09.2016 16:31
    @Телеп
    "Амбициозни студенти из БиХ и ЦГ" јесу то они што не плаћају школарину иако су СТРАНЦИ у овој земљи и који раде на црно или преко задруга без радне визе?
  • Aleksandar

    02.09.2016 16:28
    @Luka
    Znači, Bosanci su ok? :-)
  • @Limanstrong

    02.09.2016 15:54
    Za 50 godina od Srba (kao ni ostalih danasnjih stanovnika) u NS nece ostati ni S posto ce ili pomreti (stariji dakle vecina) ili pobeci u beli svet (omladina). Tako da ce ovde ili biti pusto ili ce se naseliti bas neki multi-kulti i to Arapi, Kinezi, Afrikanci, Sirijci, Avganistanci, Turci i sl.
  • pier

    02.09.2016 15:47
    šabački vašar je. . .
    mesto sa nasmejanim, prijatnim i širokogrudim ljudima kakvih nema menju komentatorima ove vesti, tzv staaaarim novosadskim nacistima i kompleksašima



  • Strandkoman

    02.09.2016 15:22
    Strandaros? Jel to onaj dodjos sto se svadja za kabinu u maju mesecu? Pa povede djecu i pobaca sapurike i kore od lubenca?
  • Kosmonaut

    02.09.2016 15:09
    @Brus Vilis
    Da ti ne popravljas kola u jednoj javnoj firmi? :)
  • Телеп

    02.09.2016 15:06
    @ex chapman
    Драги чапо, контам да је теже данас успети у граду, када ти ту дођу неки амбициозни и студенти БиХ и ЦГ па на ФТН-у или ПМФ-у боду 10-ке ко од шале. Када у граду живе репрезентативци, светски шампиони, бивши НБА кошаркаши, освајачи олимпијских медаља итд . Није више довољно имати кућу у главном шору да би био главни баја.
    Контам Чапо да си канда један од оних старих седелаца који нису могли да буду конкурентни у овом граду па су морали да се повуку негде где је лакше живети па у свом једу и немоћи могу само да мрзе и вређају оне који су им недостижни. Са друге стране , чињеница је да многи Европљани долазе да живе у НС-у, увиђајући да је то град који има потенцијал. Та енергија смета неким старим седеоцима па покушавају да је гуше, проглашавајући све то неким "шабачким вашаром и касабом". Не, него ћете од овог града да ми правите неку учмалу депресивну селендру. Као није сељана што у строгом центру града живе људи у оронулим кућама набијачама, који у дворишту држе живину, а можда и стоку, већ је сељана ако у центру града постоје клубови и пабови, разних жанрова, што се уместо уџерица и зидају здања модерне архитектуре, која су у духу новог времена?
    Стари седеоче и остали аустроугарски новосађани, ваше мишљење свакао треба саслушати јер сте и ви једна од групација која живи у овом граду и има право на своје мишљење, али морате схватити следеће: нисте једини, ни најбитнији, нити је ваш поглед на то како НС треба да изгледа најисправнији.
  • Steva-NS

    02.09.2016 15:05
    Uživajte,dok ga i ovakvog kakav je,još uvek imate ! Pitanje je,šta će sutra biti tu! Ne piše mu se dobro,kao i mnogim drugim vrednostima i obeležjima grada !
  • Milena

    02.09.2016 14:58
    Propast
    Grad nema viziju. Niko nije kriv za ovakvo stanje u gradu osim ljudi u gradskom vecu , gradskim upravama i direktorima javnih preduzeca. Nasa deca koja nisu podlegla padu vrednosti i kulture imaju ozbiljne probleme u mladalackom periodu. Oni spretniji uspevaju da se nekako socijalizuju snizavajuci kriterijume do dna. Do opojanja, prostitucije, korupcije. A ko treba da reaguje? Mi, svi - na izborima. Ali ljudi se u strahu za golu egzistenciju ili u borbi za neki bolji zivot ustrucavaju da misle dugorocno. I onda imamo sve ovo sto svakodnevno vidimo u svojim domovima i nasem nekada lepom gradu.
  • Stari grad

    02.09.2016 14:39
    Za šabane
    Dignite cenu karte, pa šabani neće dolaziti jer im je skupo, a i ako hoće ostaće im i manje para za pivo u kafiću. Npr. na 200 dinara. Starosedeoci će plaćati jer vole štrand! I biće dovoljno za plate u zelenilu da zaposle još 700 ljudi. A mi mladi novosađani ćemo se smejati na ovakve članke koje čitamo na netu iz Kanade i podsećati se što smo napustili Vašar!
  • Limanstrong

    02.09.2016 14:28
    Komunisticko-liberalni odrtaveli gnjavezi, poslednji relikti austrougarske okupacije. Smrde na Strandu sest meseci i za to vreme se umoce u Dunav 0,5 puta. Da bi bili ko oni dzangrizavi mapetovci sa balkona, morali bi da budu bar malo duhoviti. A nisu. Bez bar jos 50 godina, Srpski NS nema da se ocisti od ovog multikulti prdeza. Samo smrad, paranoja, kuknjava, nemoc i glupost.
  • pravo lice Srbije

    02.09.2016 14:12
    Sto vise pismenih i normalnih umire i emigrira, to ce se vise videti pravo lice Srbije. A narod je u proseku mnogo gori od ovoga sto vidimo na Strandu, Grandu, Skupstinama i sl.
  • Storm

    02.09.2016 14:00
    Одвратно је бити Штрандарош
    Штранд је исти као и што је увек био. Он постоји због свих нас а не само због Штрандароша који би да им кабине буду викендице у којима ће да спавају. Штранд је ту пре свега због ДЕЦЕ И МЛАДИХ а не због привилеговане неколицине која мисли да им је то бабовина.
    Ако ме ишта излуђује у овом граду то су тзв. "новосађани" и Штрандароши. И од једних и од других ми се баца пегла.
    Што се тиче Штранда ја бих укинуо плаћање улазница и финансирао га од закупа локала и издавања кабина. Кабине бих ставио на лицитацију па ко да више њему иде. Овако једна група сматра да има доживотну привилегију да третира јавни простор као своје двориште.
    А Микица мора да је на челу нечег...
    Најбољи ми је лик који је написао да ни трава више није зелена као некада...А не сад је плава... Мора да су је Босанци и дођоши префарбали.
    99% људи овде само каки.
    А сад вас молим да ми објавите коментар.
  • ex chapman

    02.09.2016 13:43
    @Telep
    takvi kao ti će uvek biti nekoliko koraka iza nas. vama je ova kasaba u koju ste pretvorili Novi Sad velegrad!?! konkurencija? uspeh? ne zaš ti dragi seljo šta to znači! MI idemo napred, a VI ostajete i skupljate ono što je za nama ostalo. i nikad nas nećete stići, jer vi ne umete ništa da stvorite već samo da parazitski živite na tuđem. i da bar znate to da cenite nego uništavate to što smo vam ostavili. kao klošari kad im daš svoje staro i iznošeno odelo, a oni se u njemu valjaju po blatu. žao mi je samo tih penzionera što moraju da žive sa vama!
  • /

    02.09.2016 13:40
    /
    botovi ili sta ste, ne citirajte barem naslove iz novina o nsu gradu itija.

    svako je svestan da je grad dopunjen ljudima ali sve ovo sta se desava je na njegovu stetu...a videcete da je i na vasu stetu
  • Brus Vilis

    02.09.2016 13:38
    Brus Vilis je odrastao na Šodrošu. Ničeg nije bilo i ništa mi nije falilo.
  • 4 generacija u NS

    02.09.2016 13:21
    @NN
    02.09.2016 • 10:53
    Sve se u NS pretvorilo u šabački vašar! Grad je izgubio svoj "šmek" i prepoznatljivost, poseljačio se skroz! A hoćemo da budemo Evropski grad kulture! To se ne postiže otvaranjem jedne izložbe slika (privatna galerija stoji iza toga), Exitom i Uličnim sviračima! Očistimo prvo Grad! Krenimo od prljavšine po celom Gradu, od tepiha od pikavaca na autobuskim stajalištima, do pasa lutalica....
    Ako je nešto simbol prostakluka u gradu to je ,,festival" na tvrđavi koji privlači narkomane i alkoholičare iz cele Evrope.Psi lutalice se u svetu odavno ne ,,uklanjaju" već se sterilišu i vraćaju na mesta na kojima su bili.Ulični svirači su lepa jeftina zabava,ali daleko od kulture.Vi bi ste jedan prostakluk samo menjali drugim.
  • Terješkova

    02.09.2016 13:13
    Nije baš tako crno kao što se piše! Ja vodim svojih troje /četvrto sada ide samo jer je već velika/
    dece već godinama na po ceo dan, spreme se sendviči, kojekakvi rekviziti, nešto parica za sladoled i uživamo....ne smeta mi niko...ne smetam nikom...ima za svakog po nešto! Pozdravljamo Djoleta Strandaroša-od kraja februara do kraja oktobra!!
  • Keva

    02.09.2016 13:05
    igraonica
    Sta radi igraonica na Strandu? Cena ulaznice 200 din. Valjda se na Strand ide da se igra u pesku i brcaka u vodi, a ne da deca idu u igraonice dok roditelji sede pored i piju.
  • Salamander

    02.09.2016 12:47
    Stigla BiH i CG zbogom NS
    Haos, Budva, nevaspitanje...
    To su odlike novonaseljenih dodjosa.
    Novonaseljeni kulturni stanovnici Novog Sada, dobrodosli su!
    Siledzije po putevima, javnim preduzecima, pokrstavaci vodivodnih cevi, nisu dobrodosli. Sta mislite, svidja li se B.gu u cevima?
    Starosedeoci koji arce i prave pi*darije od nasih novaca, takodje nisu dkbrodosli.
  • Jeremija

    02.09.2016 12:46
    Ništa više nije kao nekad ... pa ni ŠTRAND !
    Prevelika je gužva i bez cuncobrana i ležaljki , trava više nije onako zelena kao nekad , previše je bučno ne samo na centralnom platou , več svuda , (dodao bih nekako prostački bučno - seljana !) ...
    Jedan moj prijatelj , a takodje rodjen u Betaniji , kaže da Štrand izgleda kao Varanasi u Indiji (nekada Benares) sa svim ljudima koji se spuštaju u Gang (Dunav) .
    Mozda je rešenje da grad otvori još nekoliko plaža - Novi Sad pored , Oficirca , Bećarca ima još oko pedesetak divljih ...
  • Mi, vi, oni..

    02.09.2016 12:44
    Problem u nama ili vama?
    Jako bih volela da mi neko objasni sledećih par rečenica:

    ,,Činjenica je da se mnogi žale da se Štrand pretvorio u šabački vašar. S druge strane, grad se izmenio, slilo se dosta ljudi i negde se novosadska tradicija izgubila. Nije teško biti Novosađanin, ali je potrebno vreme, a vreme radi za Štrand, bar se nadam."

    Zašto mislite da neko ko je došao sa strane, iz bilo koje zemlje ili grada, želi da se bude ,,novosađanin"? Ja sam od uvek sa ponosom govorila gde sam rođena i gde sam odrasla i nikada nisam želela da se toga odreknem ma gde bila, a živela sam u mnogim gradovima i zemljama.
    Čemu pogrdno poređenje sa bilo kojim drugim gradom, pogotovo sa onim koji je naširoko poznat kao Mali Pariz, grad kulture, grad humora i satire, a pošto često poslovno odlazim tamo znam da izgleda veličanstveno. Niste se setili da pomenete ŠLF koji je još jedan uspešan muzički festival u našoj zemlji koji posećuje veliki broj novosađana. I taj šabački vašar ima svoju čar. Ljudi kao što ste vi koji žive u multinacionalnoj sredini, a pišu ovakve članke i naslove istih treba da se trude da u drugim ljudima i mestima vide lepe stvari, a ako želite promene na bolje pođite isključivo od sebe i sopstvenog pogleda na svet.
  • Nulator

    02.09.2016 12:42
    "Pre svega, obala je prljava, a nju bi trebalo da čiste spasioci."

    Da li ste vi normalni?
  • Luka

    02.09.2016 12:22
    @Telep
    Kako misliš da većina Novosadjananema veze sa Austrougarskim periodom? Ako bismo izdvojili Bosance i Hercegovce opet bi vecina stanovnistva Novog Sada poticala iz vremena Austrougarske. Ali i Bosanci i Hercegovci su od 1878 bili pod Austrougarskom. Verujem da je više od 90% Novosadjana poreklom iz Austro-Ugarske.Tek je poslednjih godina počeo značajniji priliv stanovništva u Novi Sad iz Srbije.
  • Vlada

    02.09.2016 12:22
    Razumem potrebu da se traži dlaka u jajetu, ali stvarno treba biti žešća debilčina pa pljuvati ovakvu kulturnu, odmerenu i argumentovanu obajvu ovog udruženja samo zato što se nekom sviđa da Štrand bude svinjac, ili ga iritira lokal patriotizam i stav ovih Novosađana, ili ga je mrzelo da čeka u redu za kabinu pa je sad ljubomoran.
  • Spasilac

    02.09.2016 12:18
    Voleo bih da vidim da li bi ovaj gospodin iz udruzenja imao isto misljenje o spasiocima da mu neko bliznji radi u "bejvoč" ekipi na strandu za 1500 din i da 10h cvrči na suncu i pazi o bezbednosti kupaca. I ovo je sramota sto moramo ujutru pre posla da cistimo celu plazu, a ne jos i opuske da skupljamo...
  • Телеп

    02.09.2016 12:17
    @ex chapman
    Нови Сад се урбанизује и развија у многим правцима, између осталог, постаје и регионални центар ИТ индустрије, организатор највећег европског музичког фестивала, све је више успешних стваралаца и спортиста из Новог Сада, што све показује да је превазишао оквире "ваше мирне вароши". Подигнута је лествица и да би се опстало и успело у Новом Саду, сада је потребано више него што је било потребно раније. Већа је конкуренција, а то неки изгледа не могу да подесу па живе у виртуелној реалности, која је у ствари мишија рупа у коју су завукли да у њој интензивно мрзе све који су способнији од њих и при томе умишљају да им неко завиди. Чуј, да вам неко завиди што сте неприлагођени интензитету и захтевима модерног доба!?
  • Novosađanka

    02.09.2016 12:17
    Ceo Novi Sad
    se pretvorio u šabački vašar, a najgora od svega kad autohtoni Vojvođani krenu da pričau kako su im Bosanci uništili kulturu. Ko sprečava Vojvođane da čitaju knjige, idu na koncerte i u pozorište?
  • /

    02.09.2016 12:07
    /
    opet ovi ljubitelji dodikovih 13spratnica
  • Alfa

    02.09.2016 12:07
    Spasioci
    "Pre svega, obala je prljava, a nju bi trebalo da čiste spasioci. Međutim, te 'bejvoč' ekipe i ne reaguju bogzna kako, jednostavno ne žele. Ujutru samo sklone otpad na jednu stranu i onda čekaju nekoga da sve to odnese."

    Sram da vas bude, ovakvu glupost da izjavite. Spasioci čiste smeće iako svako normalan zna da to treba da rade spremačice ili redari. Smeće kada se prikupi čeka se traktor Gradskog zelenila koji to treba da odnese.
    Spasioci na Štrandu imaju platu od 160 din/sat, sede ceo dan na suncu u kućicama 1.5x1.5m, dok oni redari što vam svima cepkaju karte na ulazu imaju platu 200 din/sat i sede u hladu, jedu i piju kad požele. Nemaju nikakvu odgovornost, dok spasioci moraju svake godine da obnavljaju licencu, prolaze obuke, itd. Od 2005. godine se niko nije udavio na Štrandu, ali to je i najveći problem. Što se rezultati rada spasilaca ne primećuju kada se sve radi kako treba i niko se ne udavi.
  • Čivijaš

    02.09.2016 12:04
    Šabački vašar?
    Gospodo, Novosađani, pogledajte samo centar svog grada. Šabački vašar za stanje stvari u ulici Laze Seljačkog, bivšeg Telečkog, je kulturno-umetnička manifestacija. Sami ste krivi što ste grad u koji sam se preselio tražeći kulturnu sredinu za miran i pristojan život pretvorili u poligon za seljačenje. Kada sam se pre deset godina preselio u Novi Sad, iz lokala u Laze Telečkog čula se rok, pank i ponegde elektronska muzika. Samo se iz kućerka čuli tamburaši, koji su i tada malo više vukli na pogrešnu stranu. A ko je pustio vašar u centar? Pa nisam sigurno ja. Ja nisam došao iz Šapca kao predstavnik vašara, već kao predstavnik džeza i bluza koji se prvo svirao u Šapcu, pa tek onda u ostalim gradovima ex SFRJ.
  • Realista

    02.09.2016 11:54
    Novosadisti
    Kao neko ko je rodjen i ceo zivot zivi u NS opusteno mogu da kazem da ne je blam "starosedeoca". Sve im smeta i samo kukaju, mrdnuli nisu 30godina i onda kao dodjosi sve uzese. Blam i bolidnost.
    Kaze gosn. Mrnuštik da spasioci trebaju da skupljaju smece. Gari manje sedi na suncu, pregoreo si.
  • Danny

    02.09.2016 11:53
    „Starosedeoci kupališta“, pa to je sjajno.
  • Dodjos

    02.09.2016 11:52
    Odjosh
    U ovum gradu imate jednake i malo JEDNAKIJE stanovnike, bas kao u Zivotinjskoj farmi.
    Elem, ovi jednakiji su ne znam kojom zaslugom postali "starosedeoci" javnog kupalista i imaju svake godine prioritet u zakupu kabina. I to dok su zivi a posle ce da naslede to mali princevi i prestolonaslednici.

    Pa ako jednakijima nesto smeta, izvol'te...idite dalje. Ja bi prvo njima ukinuo mogucnost zakupa pod prioritetom!!!!! ( auuuu al ce svete krave indijske da lupaju minuse....ako mi ovo objave uopste )

    A posle toga bi pokusao da raskrstim sa "sabanima". Ali to je nemoguca misija ako ne postoji dobra volja vlasti. A ne postoji.

    U pravu je jedan od komentatora ovog teksta - dok je ovaca bice i sisanja. Oni prodaju ako imaju KOME. Ne kupujte nista, nosite svoja pica i hranu i resena stvar. Oticice sami.
  • gradjanin

    02.09.2016 11:48
    Strandolend
    Zasto je grad dozvolio da se od Stranda napravi vasar.. Ja razum da se to radi zbog prihoda ali mora postojati nega granica i tacka.. Ne napadam nikog ali sta radi komunalna inspekcija (policija), tera one babe i dede pored futoske pijace.. ? Zasto se uvek u ovoj drzavi Srbiji prvo resavaju najnepotrebnije stvari a ono glavno ostavlja za daleku buducnost, tamo nekome da to nekad resi.. ?
  • Kamenički put

    02.09.2016 11:46
    Pridružujem se
    Popodne provodim ispred kuće, ali najčešće pobegnem unutra zbog preglasnog zaurlavanja kojekakvih folk pevačica sa Štranda!
    Kada se pušta nešto van šunda, onda je to mnogo tiše!
    Inače, vazdušnom linijom udaljen sam više od 2 km!
  • ex chapman

    02.09.2016 11:43
    @Telep
    pojačan temperament, brzina i ogromna količina novca. i onda ubijate ljude u saobraćaju (i van njega). i onda se neko čudi ovim penzionerima što za sve optužuju dođoše. dođoš, dragi dođoši, može da bude i rođeni "novosađanina" koji se ponaša kao "dođoš". dakle veze to nema sa tim koje odakle i kad došao. svi smo mi odnekud došli, samo smo mi doneli sa sobom prave vrednosti a vi vaš temperament i vaše sumnjivo stečene pare! da ste pravi novosađani razlika bi vam bila jasna. ovako možete samo da nam zavidite. jer mi ćemo ostati novosađani čak i kad vi preotmete ceo grad a mi se svi raselimo po belom svetu. onda uživajte u vašoj brzini i temperamtentu dok se sa gomilom para valjate po mulju koji ste sami napravili tamo gde je nekad bila jedna od najlepših plaža na dunavu! a sad zbogom
  • Zoolok

    02.09.2016 11:40
    Odes u prirodu... Da i tamo budes u guzvi, galami i smecu :D

    Uskoro ce i Fruska gora biti takva, bio sam pre par nedelja - odes na neki proplanak ili izletiste, a tamo gomila smeca, parkirani automobili iz kojih tresti muzika, urlanje, galama... Ajd' sto dodju iz galame u mir i tisinu prirode, da prave galamu (totalno promasuju poentu), al' to smece ne mogu da im oprostim, pa nikoga ne zanimaju tvoje limenke piva i plasticne flase... Ako si mogao da doneses, mozes i da vratis nazad.

    Enivej, da, strand bi trebao da bude mirno mesto pored reke, za opustanje, al' ko tamo ide zbog toga, grdno ce da se prevari.
  • S

    02.09.2016 11:27
    Drago mi je da je neko glasno rekao ono sto i ja mislim, ali nazalost sada se blizi kraj letnje sezone. Ja provodim od malena svako leto na Strandu, srednje sam generacije. Nemam nista protiv da se i Strand menja u skladu sa vremenom, ali i ja sam odavno dosla do zakljucka da to vise nije plaza nego zabavni park. Definitivno zabavni park. Previse je organizovanih sadrzaja, gotovo da i nema prirodne spontanosti koja bi trebalo da bude karakteristicna za plazu na Dunavu. Imam kabinu i placam je puno, svaki moj dolazak na Strand kada se preracunaju svi troskovi, je veoma skup. U toalet se trudim da ne idem, jer mi je muka od njega. Pitala me je nedavno jedan devojka iz inostranstva, koja je verovatno dosla na Egzit, zasto nema sapuna i ostalih normalnih stvari u njemu, kada je to nesto sto se podrazumeva.
  • Marko

    02.09.2016 11:27
    ...
    A kad treba potegnuti vezu za kabinu na Štrandu onda može šabački vašar.
  • PosetilacStranda

    02.09.2016 11:26
    muzika?!?!
    Slažem se sa tekstom... Zamerki ima puno...

    Jedna stvar mene POSEBNO iritira: muzika! U kom smislu? Pa godinama se "vrte" hitovi 80-tih. Non-Stop. NON-STOP. Kao da ništa više i ništa drugo ne postoji. Kome se beskonačno sluša Kylie Minogue - Locomotion iz 1988?!?!

    Godina 2016-ta je, postoji toliko dobrih muzičkih pravaca: pop, rock, soul, reggae, dub, indie, ima bukvalno hiljade dobrih internet radio stanica sa kojih na Štrandu mogu da "puštaju" muziku, da se ne ponavlja jedno te isto, ali muzika na Štrandu su isključivo i neprestalno "hitovi" 80-tih ili 90-tih! Pa dokle više?! Muka mi je više, iritantno je.
  • ex chapman

    02.09.2016 11:20
    @panonius
    u pravu ste, ima čovek još gde da pobegne. ali kako ćemo decu da sačuvamo od ovoga? mi znamo šta je g...o a šta pekmez, imali smo kad da naučimo. a oni odrastaju u društvu u kojem nema više pekmeza, samo g...a! da li je jedini izlaz izolovati se od društva? ili beg u neku "subkulturu"? zaista ne čudi da sve više mladih traži spas u ekstremima poput "gotike" i sličnih budalaština. jer i to je bolje od "mejnstrima" u srbiji
  • Bivši Štrandaroš

    02.09.2016 11:20
    Perunika
    Hahaha a na uglu ulice Perunika, ekipa pijanih starosedelaca koja se svaki dan karta i pravi veću frku i buku od svih kafića zajedno :D Nije jednom policija dolazila da ih smiruje.
    Štrand je odavno prestao biti mirno mesto za odmor i opuštanje! Kafići na pesku su samo kap koja je prelila čašu.
  • ex chapman

    02.09.2016 11:13
    šabac?
    pa zar nisu ceo štranda dali u zakup nekim crnogorcima? otkud sad šabac? :) ko je hteo tržišnu privredu dobio je. ko je nije hteo - dobio je i on :) a zakon tržišta kaže: zavrni konkruenciju, zavrni mušteriju, korumpiraj državu da služi tebi umesto svim građanima! i nisu problem ti što "prodaju", već oni što "kupuju". da narod nije stoka ne bi kao stoka hrlio da napuni džepove tim krimosima! svaki dan neki festival buke i neukusa. a đubre nema ko da pokupi. a trava nikad nije bila u gorem stanju. zvona i praporci, "braćo" - to i jeste za vas. čast izuzecima
  • Sasa

    02.09.2016 11:10
    Da li je moguće da su baš za sve krivi "ljudi koji su se slili u NS"? Toliko nadmenosti i toliki nedostatatak samokritičnosti se retko gde može videti. Daj se osvestite više, nisu vam drugi krivi.
  • kupačica

    02.09.2016 11:05
    ...A važno da su zatvorili "Hleb"-ovu trafikicu, kod mosta, u kojoj se moglo kupiti sveže pečeno pecivo tokom čitavog dana po veoma povoljnim cenama, gde su dečica u redu stajala i strpljivo čekala na svoj omiljeni kroasan, valjda da bi se više prodalo mekika isprženih na užeglom, pregorelom ulju po ceni od- bezobrazno mnogo!
  • Vasar i pekmez

    02.09.2016 11:05
    Strand jeste Vasar nije lepo. Blokirano je oola peska itd
    Al ove babuskere i deduskere sto njacu su kabine pretvorili u privatne vikendicem kuvaju tamo paradajz pekmez i sl sto se lepo vidi na zadnjoj slici babe koja je okacila cvece i napravila vikendicu.
    Lepo lepo 100 evra vikendaja celo leto milina
  • limun

    02.09.2016 11:05
    Žitište
    Bio sam na Štrandu sutra dan, posle masakra u Žitištu. Bio je dan žalosti, te nije ni bilo muzike na plaži. Verujte mi da i danas dan pričam a i evo pišem da me je tada najviše Štrand očarao taj dan nego zadnjih 25 leta. Izvinite što ovako pišem, ali istina je, Štrand treba da je oaza, a ne vašar.
  • Aleksandar

    02.09.2016 11:01
    "Slilo se dosta ljudi i negde se novosadska tradicija izgubila" = "Slilo se dosta jevreja i negde se nemacka tradicija izgubila"
  • Телеп

    02.09.2016 11:00
    Ово није варошица већ град
    Неки људи никако не могу да схавте да се Нови Сад шири и постаје урбана средина са широким и дугачким булеварима у којој се све брже живи, темперамент људи се појачава, већа количина новца се обрће и све више разноврсности у понуди. Онај ко то не прихавти ће имати све више пробелма да се снађе у овог граду. Не може се непрестано тежити да се врати прошлости, када је Нови Сад био "њихова мирна и пристојна варош". За њихово обавештење Нови Сад је град од око пола милиона становника, где је већина са пореклом које нема везе са аустроугарским периодидом. То је чињеница, која некоме може да се не свиђа, али је чињеница која трајно мења идентитет и менталитет овог града и не може се игнорисати.
  • ns

    02.09.2016 10:59
    seljana
    Novi Sad se odavno pretvorio u seljanu. Nažalost.
  • Askurdjel

    02.09.2016 10:57
    Bokte
    Sad i Shtrand ima "starosedeoce". Stari su...i sede tamo.
  • Gares

    02.09.2016 10:57
    Pa uvek je i bio vasar i poligon za foliranje. U to su ga pretvorili - pa strandasi. Doduse, mladja generacija. Kad pogledam ove starce, makar bili dzangrizavi, ipak imam malo vise postovanja.
  • panonius

    02.09.2016 10:56
    tranizicija
    Ja sam sretan što sam doživeo i uživao u mirnom i pitomom Štrandu , pre 30 - 20 godina. Tada sam napunio baterije a sada uopšte ne idem tamo. Sada je tu drugi svet , koji nije moj. Došli komercijalni - oterali pitome. Tranzicija je neminovna , pa tako i ova.........
    Pobegao ja na Ribarsko ostrvo , bilo je nekad mirno, a sad parada splavova .... džipčina , automobilčina , na sveže postavljenom asfaltu se guraju (Sklanjaj se majmune !!)
    Ko mi kriv ??!!
    Idem onda u........ malo dalje u neko selo pored vode , nema druge.
  • Милентије

    02.09.2016 10:55
    Штранд је постао једна велика сељана а није баш ни безбедан, поготово ако идете са малом децом. Сваке године се нека шабанерија туче или пуца, и долази на Штранд да лечи своје комплексе. Цене су набуџене као на мору, а до обале се не може доћи. Особе са инвалидитетом могу само да се сликају и да мудрују како да сиђу до обале, а деца су небезбедна од ђилкоша који гледају само у своју лопту а не и где стају и на кога могу натрчати. Ма, ужас и бахатост. О музици коју многи називају "ћирилицом" а уствари је најобичнији Кандахар да и не причамо. Него, да град уреди једну плажу на Рибарцу за ђилкоше и тај турбо полусвет па нека тамо дивљају.
  • Nsnn

    02.09.2016 10:55
    Do pre 5 godina si lepo imao kafice na platou i na onoj travi na drlu izmedju 2 staze pesacke i tu si imao pice, mekike , girice i krompirice , na pesak si nosio svoj suncobran i peskir i sve je funkcionisalo bez problema i imao si mogucnost za sve, a ovo sad sa 10 kafica na plazi deluje zalosno, ko Budva a ne Novi Sad , cak i kad se slusaju razgovori "posjetilaca" vise imas utisak da si u Budvu nego u Novom Sadu
  • NN

    02.09.2016 10:53
    Sve se u NS pretvorilo u šabački vašar! Grad je izgubio svoj "šmek" i prepoznatljivost, poseljačio se skroz! A hoćemo da budemo Evropski grad kulture! To se ne postiže otvaranjem jedne izložbe slika (privatna galerija stoji iza toga), Exitom i Uličnim sviračima! Očistimo prvo Grad! Krenimo od prljavšine po celom Gradu, od tepiha od pikavaca na autobuskim stajalištima, do pasa lutalica....
  • Banditica

    02.09.2016 10:50
    A Štrandarosi kao znaju kako izgleda Šabački vašar? Tamo je milina naspram Štranda (osim kiše koja uvek pada). Šmrk, gde je nestao stari Novi Sad?
  • happy tv

    02.09.2016 10:38
    Cela drzava se pretvorila u sabacki vasar .

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna